Program je namijenjen korisnicima iz populacije treće životne dobi sa ciljem poticanja kreativnog izražavanja i stvaralaštva.
Naglasak je na individualnom pristupu svakom polazniku, buđenju kreativnosti, razvoju potencijala, stjecanju vještina i stvaranju dobrog osjećaja. Voditelj kroz zajednički rad, na temelju kreativnosti, angažiranosti i otvorenosti eksperimentiranju pokušava ući u senzibilitet svakog polaznika, te ga na temelju toga usmjeravati.
Tako se polaznici povezuju s onim što nose u sebi i uživaju u kreativnom procesu stvaranja. Kroz ugodnu i inspirativnu atmosferu u grupi stvara se blizak odnos voditelja i polaznika.
Ovim projektom korisnike se uz stručno vodstvo želi uključiti u likovne radionice kroz koje će se moći kreativno izraziti i upotpuniti svoje slobodno vrijeme. Za pohađanje nije potrebno imati nikakvo predznanje ni razvijenu vještinu crtanja. Pristup polaznicima programa je individualiziran, a Zadaci programa konstruirani su na način da se težinom prilagođavaju i polaznicima s predznanjem i čistim početnicima.
VODITELJ:
Mihaela Olujić
Rođena 1975.u Zagrebu.
1989. upisala školu primijenjene umjetnosti i dizajna, odjel slikarstvo. 1991. nastavila umjetničko školovanje u Bruxelles u, Belgiji.
1999. diplomirala Crtanje na Academie Royale des Beaux Arts.
1999-2006. Živjela i radila na relaciji Milano-Zagreb – Bruxelles.
2006.– 2020. se aktivno uključuje u pedagoški rad i umjetničko obrazovanje kao profesor Likovne kulture i umjetnosti.
Vodila također više likovnih grupa, sudjelovala u više međunarodnih likovnih kolonija.
Izlagala u više samostalnih i grupnih izložbi u Hrvatskoj i Europi.
Živi i stvara u Zagrebu.
Način izvođenja :
Program se sastoji od zadataka po promatranju, sjećanju i po mašti uključujući razne likovne tehnike kao što su olovke, olovke u boji, flomasteri, tuš, pastele, ugljen, akvarel, tempere, akrili, kolaž te oblikovanje u papiru ili nekom drugom materijalu što ovisi o interesu i sposobnostima korisnika.
Također, ostvaruje se održavanje i razvijanje funkcije pamćenja putem crtačkih zadataka, logičkog zaključivanja te razvijanja mašte i stjecanje na taj način samopouzdanja. Kroz ovakav koncept radionica korisnici dobivaju priliku ostvariti određene praktične vještine i socijalne kontakte, a nije zanemariva ni činjenica da je program za korisnike besplatan.
Teorijski i praktični rad
Individualni rad s polaznicima u raznim likovnim tehnikama
-upoznavanje s polaznicima
-osnove likovnog govora, kompozicijskih načela i likovnih tehnika
pojam crteža i značenje slike
– kadriranje i kompozicija, kompozicijska načela s naglaskom na kontrast, ravnotežu i proporcije, kontraste boja i tonalitete.
-uvod u crtež i crtačke tehnike, boje i oblikovanje u prostoru
– slikarske tehnikama: akril i akvarel i crtačkim tehnikama olovka i ugljen
– apstraktno slikanje u različitim tehnikama (akril, kist, valjak, špahtla, otiskivanje i dr.),
– slikanje prema zadanom predlošku i slikanje prema promatranju.
Analiza rada
Završna izložba
Pristup zadacima uključuje različite načine likovnog tumačenja (upoznavanje različitih sistema oblikovanja, prevođenje iz jednog likovnog sistema u drugi, osobna interpretacija i sl.).
Pristup polaznicima programa je individualiziran, a za pohađanje nije potrebno imati nikakvo predznanje ni razvijenu vještinu crtanja. Zadaci programa konstruirani su na način da se težinom prilagođavaju i polaznicima s predznanjem i čistim početnicima.
Plan i vrste aktivnosti:
-upoznavanje s polaznicima
-osnove likovnog govora, kompozicijskih načela i likovnih tehnika
-pojam crteža i značenje slike
– kadriranje i kompozicija, kompozicijska načela s naglaskom na kontrast, ravnotežu i proporcije, kontraste boja i tonalitete.
-uvod u crtež i crtačke tehnike, boje i oblikovanje u prostoru
– slikarske tehnikama: akril i akvarel i crtačkim tehnikama olovka i ugljen
– apstraktno slikanje u različitim tehnikama (akril, kist, valjak, špahtla, otiskivanje i dr.), —
– slikanje prema zadanom predlošku i slikanje prema promatranju.
Pristup zadacima uključivati će različite načine likovnog tumačenja (upoznavanje različitih sistema oblikovanja, prevođenje iz jednog likovnog sistema u drugi, osobna interpretacija i sl.).
Ciljevi:
Smanjenje socijalne isključenosti populacije treće životne dobi u gradu Zagrebu
Povećanje usluga i programa za uključivanje pripadnika treće životne dobi u gradu Zagrebu.
Kroz kreativan rad potiče se razvoj likovnog stvaralaštva te najbitnije – pružena je besplatna mogućnost i prilika da putem stručnog vođenja korisnici treće životne dobi otkriju svoje talente i sposobnosti likovnog izražavanja. Time se doprinosi smanjenju socijalne isključenosti pripadnika socijalno ranjivih skupina društva i na ovaj način ih se aktivno uključuje u zajednicu i omogućuje im se ostvarivanje prava na kulturu.
- prevencije negativnih utjecaja svakodnevnice, poboljšanje kvalitete života i zdravlja,
- zadovoljavanje različitih potreba kao što su: prevencija, zabava, relaksacija,
- povećavanje motoričkih sposobnosti,
- poboljšanje kognitivnih funkcija (koncentracija i pažnja, percepcija i dr.),
- smanjenje anksioznosti, osjećaja osamljenosti, izoliranosti i straha od samoće,
- povećanje osjećaja samopouzdanja, vlastite vrijednosti, bolje komunikacijske vještine u interakciji s drugim osobama, obitelji i okolinom,
- povećanje prilagodbe na nove situacije kroz usvajanje novih znanja i učenje te prevencija staračke demencije i drugih bolesti i dr.
KORISNICI obuhvaćeni programom:
Osobe treće životne dobi
REZULTATI:
Doprinos smanjenju socijalne isključenosti pripadnika socijalno ranjivih skupina društva.
Povećanje usluga i programa za uključivanje pripadnika treće životne dobi u gradu Zagrebu.
Projekt se kontinuirano provodi i kroz uključenost polaznika u program radionica stvorena je baza, grupa koja je osposobljena i za samostalan rad te je kroz uključenost u projekt provođena i svojevrsna art terapija, koja doprinosi samopuzdanju polaznika da mogu prenositi svoja znanja i vještine stečena u programu.
Također postižemo i prevenciju negativnih utjecaja svakodnevnice, poboljšanje kvalitete života i zdravlja, zadovoljavanje različitih potreba kao što su: zabava, relaksacija, povećavanje motoričkih sposobnosti, poboljšanje kognitivnih funkcija (koncentracija i pažnja, percepcija i dr.), smanjenje anksioznosti, osjećaja osamljenosti, izoliranosti i straha od samoće, povećanje osjećaja samopouzdanja, vlastite vrijednosti, bolje komunikacijske vještine u interakciji s drugim osobama, obitelji i okolinom, povećanje prilagodbe na nove situacije kroz usvajanje novih znanja i učenje te prevencija staračke demencije i drugih bolesti i dr.