Kreativna, zanimljiva i edukativna radionica čitanja i literarnog stvaranja.
Pisanje i govorenje poezije te promišljanje na temu poezije, interpretacija poezije različitim kreativnim alatima, tehnikama. Poetski izraz djeci postaje nešto strano, nešto što “moraju” i samim time nezanimljivo. Cilj je prevladati tu nelagodu i približiti im poeziju na jedan drukčiji i kreativniji način. Interpretirati ju drukčije od onog na što su navikli (kroz pokret, glazbu, izlazak u određeni kvartovski prostor, povezivanje pisane riječi s njihovim vlastitim iskustvom). Radionica je bazirana na jednoj pjesmi koju bira voditelj radionice ovisno o uzrastu djece i/ili temi koja je aktualna određenoj grupi djece. Preko čitanja i interpretiranja poznate poezije cilj je stvoriti vlastiti poetski izraz ili reinterpretirati postojeći.
Jedan od načina da vidimo dijete u njegovoj autentičnosti su kreativni mediji. Kroz njih dijete doživljava susret sa samim sobom, osvještava svoje emocije, motive, želje, potrebe.
Svaka osoba ima u sebi kreativne i stvaralačke potencijale, no da bi se razvijali trebaju povoljnu klimu.
Kreativne tehnike (ekspresivne tehnike) – adekvatni su načini izražavanja dječjih emocija. Djeca upotrebom tih sredstava lako izražavaju svoje osjećaje. Vrlo dobro može poslužiti u kanaliziranju agresije. Nudi doživljaj kontrole i uspješnosti. Djeci pruža iznimno iskustvo doživljavanja sebe. Slobodna ekspresija je način oblikovanja djetetovog neposrednog izražavanja emocija..
Aktivnosti:
- Dramske igre i vježbe zagrijavanja koje potiču suradnju i homogenizaciju grupe.
- Vježbe osvještavanja i osjećanja prostora i osoba oko sebe.
- Vježbe emotivnog i osjetilnog pamćenja u cilju boljeg razumijevanja sebe i okoline.
- Priprema za doživljaj poezije kroz glazbu i pokret (skupno hodanje za osjećanje energije grupe i poticanje na suradnju).
- Čitanje i interpretiranje odabrane pjesme.
- Ritmičke vježbe – izgovaranje teksta na različite načine.
- Samostalne etide i etide u parovima na određenu glazbu koristeći tekst na kojem radimo.
- Poticanje samostalnog literarnog izražavanja kroz različite stilske vježbe prilagođene uzrastu.
- Čitanje i komentiranje dobivenih tekstova (cilj: iz pasivnog slušanja razviti aktivno slušanje)
- Rad na dramatizaciji polazne pjesme i dobivenih tekstova tj. radova koji su iz nje proizašli kroz neki od oblika koncertnog čitanja.
- Prezentacija radova.
Autori i voditelji/koordinatori:
MILICA KOSTANIĆ rođena je 1982. godine u Makarskoj gdje završava osnovnu školu i gimnaziju. Diplomirala je hrvatski jezik i književnost i lingvistiku na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Od 2006. godine aktivno se bavi dramsko pedagoškim radom u Učilištu Zagrebačkog kazališta mladih. Paralelno s Učilišem predaje hrvatski jezik u OŠ Cvjetno naselje. U Učilištu ostvaruje niz samostalnih produkcija i sudjeluje u dramsko pedagoškim edukacijskim programima u zemlji i inozemstvu. 2012. u istom se kazalištu zapošljava kao inspicijentica, a bavljenje dramskom pedagogijom nastavlja kroz samostalne projekte. 2014. s kolegicom i dramaturginjom Ivanom Đulom osniva udrugu za edukaciju djece i mladih u području izvedbenih umjetnosti, ARTAREA. U sklopu udruge osmišljava i vodi ciklus kreativnih dramsko glazbenih radionica Od priče do predstave, sudjeluje u projektu Ti si malen, ja sam velik (suradnja s Anom Kuzmanić). Koautorica (koautorstvo s Ivanom Đulom) je dječjeg dramskog teksta Tam (premijera 2016. na Festivalu djeteta u Šibeniku) pisanog za dječje kazalište Trešnja. U svom kazališnom radu okušala se u brojnim područjima (kostimografija u vlastitim produkcijama te u predstavi Na kraju tjedna Bobe Jelčića u HNK u Zagrebu).
IVANA ĐULA
Rođena 1983. u Dubrovniku gdje završava srednju glazbenu školu. 2011. diplomirala je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu (smjer: komaprativna književnost i francuski jezik) te 2014. upisuje MA studij dramaturgije izvedbe na ADU u Zagrebu. Od 2005. aktivno se bavi glazbeno pedagoškim radom u sklopu brojnih škola, centara (COT, Zagreb, Glazbena Galerija, Zagreb, MCUK Travno, Zagreb, Zvučni planet, Zagreb itd.), festivala (Festival bajki, Ogulin, Dani dupina, Mali Lošinj, festival Test, Zagreb itd.) te vrtića. Od 2010. voditeljica je klavira te autorica i voditeljica programa KRUG (kreativni uvod u glazbu za najmanje) u školi Zvučni planet. 2014. s kolegicom Milicom Kostanić osniva udrugu za edukaciju djece i mladih u području izvedbenih umjetnosti, ARTAREA. U sklopu udruge osmišljava i vodi glazbene i dramske programe te sudjeluje u projektu Ti si malen, ja sam velik, likovne umjetnice Ane Kuzmanić.
Od 2015. aktivno radi kao dramaturg, surađujući s brojnim redateljima i izvođačima u Zagrebu, Rijeci i Dubrovniku. 2013. kao dramaturginja i autorica glazbe surađuje s UO ActLab i kazalištem Mala Scena u ostvarenju predstave JaTiOnoMi koja je iste godine nagrađena s tri Mala Marulića. Koautorica je dječjeg teksta Ritam Tam, bajka o ritmu, a za istoimenu predstavu koja je svoju premijeru imala u sklopu Međunarodnog dječjeg festivala u Šibeniku, potpisuje glazbu i dramaturgiju. Uspješnu suradnju s Teatrom Poco Loco započinje 2015. kao autorica glazbe za priču Palčica, a nastavlja u nadolazećoj sezoni s pričom Mala Sirena.
O udruzi:
ARTAREA nastaje iz potrebe za kreiranjem prostora slobode u kojem će se djeca i mladi moći baviti različitim apsektima umjetnosti. Želja nam je uključiti djecu i mlade u kreativne procese stvaranja, ponuditi im znanje koje će biti tek osnovni alat za njihove kreacije. Dati im prostora da se izraze kroz medij koji će se pokazati najbliži njima, njihovim interesima i sklonostima. Poticati ih na stvaranje i ukazivati na vrijednost onoga što su sami stvorili. Surađuju s brojnim umjetnicima i stručnjacima u svojim područjima.
Ciljevi koji se postižu provedbom predloženog programa:
Savladavanje tehnike dijaloga u pisanom obliku i kroz izvedbu. S pažnjom na prirodno izgovaranje rečenica, odnosno na uvjerljivom tumačenju lika te na razvitak kreativnog potencijala polaznika u vidu njihovog viđenja I doživljaja izabranih tema, mjesta, priča.
Stvoriti dramaturški čvrstu priču iz različitog dobivenog materijala. Svladavanje rada na liku i
Poticanje usredotočivanja. Iz pasivnog slušanja razvijanje aktivnog slušanja.
Osobni rast i razvoj.