Karikatura  je šaljivi likovni prikaz osobe koji preuveličava i deformira istaknute osobine portretiranog pojedinca.

Koliko smo se puta dobro nasmijali simpatičnim crtežima poznatih osoba i aktualnih događaja, metaforama stvarnosti poznatijima kao karikature?

No, jesmo li se ikad zapitali kako one nastaju, te što sve treba imati umjetnik koji se bavi ovim specifičnim likovnim izražavanjem?

Strip je idealan oblik kreativnog izražavanja za one koji osim likovne vole i literarnu formu.

Kao oblik masovnog medija, strip je nastao početkom 20. stoljeća u SAD-u s pojavom stripova u dnevnim novinama gdje je standardiziran u odliku sličica u nizu s tekstom u balonima. Ovakva kombinacija riječi i slike ubrzo se proširila svijetom. Počele su se  izdavati jeftine knjige novinskih stripova a kasnije i originalni strip albumi.

Danas se stripovi, osim u novinama izdaju i kao strip albumi (knjige), grafički romani ili izlaze u web izdanjima.

Današnji svijet ima tri žarišta stripa: Francusku/Belgiju, Japan i Sjedinjene Države.

Ta tri žarišta imaju posve različite tradicije stripa.

Način izvođenja

Jednodnevne i višednevne radionice za sve dobne skupine

 

Plan i vrste aktivnosti:

Likovne cjeline:

–    Crtanje

–    Sjenčanje

–    Pojednostavljivanje

–    Elementi likovnog komponiranja i načela estetskog reda

–    Odnos slike i teksta

 

Ključne riječi: naracija, kompozicija, kadar, kadriranje, ilustracija, dinamika, stilizacija, raster

Izvedbeni plan:

–    Vježbanje crtanja

–    Učenje prikazivanja pokreta i dinamizacija prizora

–    Kadriranje i slaganje priče kroz manje slike bez teksta

–    Ilustriranje pojedniog prizora s malo teksta

–    Pričanje priče kroz slike sa tekstom

–    Učenje povijesti stripa i njegove važnosti u pop kulturi

–    Upoznavanje s pojedinim popularnim autorima

–    Interpretacija već postoječih autorskih radova

–    Osmišljavanje vlastitog originalnog karaktera (vlastitog lika)

–    Izrada zajedničkog stripa (kroz igru)

 

Ciljevi:

Cilj i zadatak radionica je savladavanje umijeća crtanja karikatura i stripa. Polaznici razvijaju sposobnosti vizualne percepcije, doživljaja, kreativnog mišljenja i analitičkog promatranja.

Obrazovni ciljevi:

–    znati likovno prikazati zadane motive

–    znati predočiti međuodnos zadanih motiva

–    znati koristiti osnovne elemente likovnog komponiranja

–    savladati stilizaciju crteža

–    uočiti karakteristično planiranje u stvaranju stripa

–    naučiti komponirati tekst u likovni prikaz

–    prepoznati povijesni razvoj stripa

–    znati razlikovati zapadnjački strip od Japanskog

–    naučiti pojam ‘fan arta’ i reference na već postojeći autorski uradak

Odgojni ciljevi:

–    uočiti, spoznati, vrednovati elemente estetskog reda u vlastitom radu

–    surađivati s kolegama u stvaralaštvu

–    dodatno razviti samopoimanje i samopoštovanje

–    eliminirati svako korištenje riječi ‘lijepo’ i ‘ružno’

–    osjetiti ispunjenje po završenom poslu

–    naučiti ukomponirati grešku kao element estetskog reda

 

Autori i voditelji:

Ivan Sabolić je član Hrvatskog društva karikaturista i ima iza sebe već nekoliko samostalnih i brojne skupne izložbe, kako u Hrvatskoj, tako i izvan njenih granica. Član HDK – Hrvatskog društva karikaturista.

Osim karikaturom bavim se i slikarstvom, dizajnom, ilustracijom, stripom. Iza mene je za sada jedna samostalna izložba slika.

 

Davor Trgovčević rođen je 21.06.1959. godine u Slavonskom Brodu. Od 1971. živi u Zagrebu. Po zanimanju je inženjer strojarstva.

Član je Hrvatskog društva karikaturista (tri mandata dopredsjednik društva) i FECO-a; od 2011. godine predsjednik HDK. Bavi se prvenstveno portretnom karikaturom.

Objavljuje u brojnim hrvatskim časopisima. Ilustrirao je nekoliko školskih udžbenika. Sudjelovao je na gotovo svim međunarodnim festivalima karikatura.

 

Korisnici:

Djeca i mladi. Odrasli. Osobe treće životne dobi.

 

Rezultati:

Poticanje na kreativno i umjetničko izražavanje. Razvoj i poticanje mašte, psihomotoričkog razvitka, intelektualnog razvitka te razvitka estetskog osjećaja. Stimuliranje na aktivni i stvaralački odnos prema okolini.