FonoKinoteka je glazbeni program kina Kinoteka koji u prostorima kina ugošćuje iznimne glazbenike, autore i kantautore te njihove projekte posvećene glazbi i zvuku.

 

 

Od travnja 2017. djelujemo u kinu Kinoteka koje je osamdesetih godina slovilo kao kultno zagrebačko okupljalište filmskih zaljubljenika, ali i pripadnika i ljubitelja svih grana umjetnosti. Glavna okosnica programa dvorane svakako ostaje film i filmsko stvaralaštvo, no želja nam je glazbenim programima, koja su uvijek bila i uvijek će biti motivator spajanja publike i umjetnika, dodatno potaknuti život kina Kinoteka kao inkubatora umjetnosti, potaknuti stvaranje kreativnog susretišta kulturne scene jedinstvenog umjetničkog naboja.

Otvorili smo vrata FonoKinoteke u kojoj predstavljamo mlade bendove i izvođače kao i njihove starije i puno iskusnije kolege koji su ostavili značajan trag na glazbenoj sceni. Osnovni kriterij za izbor izvođača uvijek je bio i uvijek će biti vrhunski umjetnički glazbeni izričaj.

Prvo izdanje FonoKinoteke održano je 1. prosinca 2017., a izvedeni su projekt Instalacija Šilo, svojevrsni hommage Zoranu Šiloviću – Šilu (1952.-1982.), skladatelju, pijanistu i autoru glazbe za predstave i performanse legendarnog Kugla glumišta te Preparirani projekt 3.0, koji se bavi istraživanjem zvuka i stvaranjem glazbe na prepariranim akustičkim i električnim instrumentima uz upotrebu elektronike i efekata.

Projekt Instalacija Šilo
Foto: Projekt Instalacija Šilo

Drugo izdanje FonoKinoteke održano je u petak, 26. siječnja 2018., a ugostilo je zagrebački bend Drvored uz koncert pod nazivom “Pogled kroz prozore”.  Bend francusko-hrvatskog sastava poznat po energičnim nastupima i osvježavajućem zvuku kojeg pogoni moćna brass sekcija u kinu Kinoteka je predstavio novi materijal uz svježe aranžmane prepoznatljivih hitova s hvaljenog prvog albuma “Arhelino” iz 2015.

Foto: Drvored

Drvored je osnovan 2010. godine. Njegovu deveteročlanu ekipu krasi iznimna fuzija žanrova koja se isprepliće kroz mnoštvo instrumenata, od harmonike i flaute preko violine i saksofona do trube i trombona. Njihova glazba objedinjuje šarm francuske šansone, energiju balkanske nostalgije i žustre ritmove ska rocka. Drvored je pravi mali orkestar koji ploveći kroz vrijeme i prostor, od obala Seine do obala Save, od Mediterana sve do daleke Jamajke, slušatelje nezaustavljivo vodi u novu dimenziju postojanja.

Na trećem izdanju FonoKinoteke 16. veljače 2018. održan je koncert Tamara Obrovac Quarteta. Tamara Obrovac Quartet jedna je od najstarijih Tamarinih glazbenih formacija, s kojom je prije 20 godina prvi put predstavila novi način razmišljanja i komponiranja, u kojem uspješno spaja inspiraciju lokalnim istarskim duhom glazbe i dijalekta s univerzalnim jazz izričajem.

Foto: Tamara Obrovac

Od tada kvartet djeluje u neizmijenjenom sastavu kojeg čine: Tamara Obrovac (glas, skladbe), Matija Dedić (klavir), Krunoslav Levačić (bubnjevi) i Žiga Golob (kontrabas), a na koncertu u veljači, osim skladbi sa posljednjeg albuma “Ulika revival”, ovi izvrsni glazbenici izvest će i neke starije, neizdane skladbe kao i nekoliko novih, još neizvedenih Tamarinih skladbi.

U izvedbi rijetko izvođene skladbe “Endrigo blues” glazbenicima se pridružio i književnik Milan Rakovac, autor stihova posvećenih Sergiu Endrigu koje je uglazbila Tamara Obrovac. Milan Rakovac inače je i autor stihova jedne od najizvođenijih Tamarinih skladbi “Črno zlo” koja je doživjela nebrojene glazbene inkarnacije.

Tijekom 20 godina kvartet je obišao mnoštvo domaćih i regionalnih pozornica te održao čitav niz izvrsno prihvaćenih koncerata na nekima od najpoznatijih inozemnih jazz festivala i klubova (npr. Luneburger Jazz Nights, Jazzahead Bremen, Dusseldorfer Jazz Rally, Jazz au Chellah Maroko, Jazz Festival Steyr, itd.), a njihov posljednji album “Ulika revival”, koji je izašao 2014. godine za švicarski Unit records, dobio je izvrsne kritike u mnoštvu relevantnih inozemnih jazz medija.

Na četvrtom izdanju FonoKinoteke, 23. ožujka 2018. održan je koncert Mikija Solusa. Nestašan šansonijer, reper i neobično zabavan provokator Zagrebačkoj publici predstavio je nove pjesme s duhovitim i originalnim tekstovima s posljednjeg albuma “Muzika o nogometu, jazzu i palačinkama”, koji je ove godine ujedno i nominiran za nagradu Porin u kategoriji najboljeg albuma alternativne i klupske glazbe. Uz to, izveo je hitove s prošlih izdanja, kao što su “Hipster”, “Pun kufer”, “Život je palačinka” i “Mrtav je Johnny”, u potpuno novim cartoon-gypsy-jazz aranžmanima.

 

Foto: Miki Solus

Na petom izdanju FonoKinoteke, 20. travnja 2018. nastupio je legendarni zagrebački šansonijer i autor nekih od najprepoznatljivijih domaćih evergreena, Drago Diklić. Drago Diklić veliki je pjevač džezerskog šmeka, interpretator originalnog i prepoznatljivog vokalnog stila i autor pjesama koje su obilježile desetljeća kojih se danas s nostalgijom prisjećamo.

Foto: Drago Diklić
Foto: Drago Diklić

Na ove prostore uvezao je zvuke svojih glazbenih uzora Deana Martina, Sinatre i Nata Kinga Colea, a njegovi bezvremenski brojevi Još samo večeras, Oprosti volim te, Opet si plakala i Igra života idu u red najpopularnijih melodija svog vremena. Interpretacije i skladbe Drage Diklića i danas bez problema pronalaze svoje mjesto u fonotekama mlađih generacija ljubitelja kvalitetnog zvuka.

Šesto izdanje FonoKinoteke 25. svibnja 2018. rezervirano je bilo za Večer sjećanja na Miru Mance na kojoj su nastupili:  Cul-de-sac / orkestar za ubrzanu evoluciju 

Andreja & Rundek i ekipa “Ftičeki”

Brujači

Trobecove krušne peći

Franz Kafka ensamble

Damir Bartol Indoš i Tanja Vrvilo

Foto: Večer sjećanja na Miru Mance, by Nikola Madunović
Foto: Večer sjećanja na Miru Mance, by Nikola Madunović

 Nastupi su uključili autorske vizualne intervencije multimedijalnog umjetnika Nikole Vincelja-Jinksa i slide-show Ivana Marušića – Klifa

Na sedmom izdanju FonoKinoteke 19. listopada 2018. nastupio je zagrebački alternativni rock bend Mnogi drugi. Mnogi Drugi osnovani su u Zagrebu, a u sadašnjoj formaciji nastupaju od 2014. godine. Tada ujedno i rade zaokret u akustične vode, gdje do danas uspješno rastu, lupaju i udaraju. Uz bogate akustične gitare, izražajan bas vokal i dinamičnu ritam sekciju, u njihovu glazbenu priču sjajno se uklapa “haustorovska” truba, a brass sekcija jednako se dobro zaokružuje trombonom. Sviraju po raznim klubovima i festivalima, dok su na Špancirfestu ujedno bili i predgrupa Manu Chao. Album prvijenac simboličnog naziva “Prvi” izlazi krajem 2017. godine za Croatia Records i nailazi na odličan odaziv publike i kritike.

Kao uvertira u koncert premijerno je prikazan dokumentarni film Anite Nadj o Mnogim Drugima, malom bendu velikog srca Dok nas glazba ne rastavi . Film prati sedmoricu članova benda Mnogi Drugi u njihovom pomaknutom svijetu punom melodija i igre riječima, kroz tri godine festivala i klupskih svirki. Razgovori s dečkima iz benda popraćeni su snimkama s koncerata te situacijama prije i poslije istih.

Foto: Mnogi Drugi
Foto: Mnogi Drugi

Osmo izdanje FonoKinoteke održano je 17. studenoga 2018. na kojem je nastupila sve popularnija indie rock četvorka predvođena Filipom Riđičkim – Lika Kolorado

Dolaze iz različitih glazbenih priča i ispred njih je sjajna budućnost. Stvaraju glazbu na tragu indie rock i britpop bendova ’90-ih, osvajaju publiku zaraznim i radiofoničnim zvukom, ali i odličnim live nastupima. U kratkom vremenu ostvarili su zapažene uspjehe – okitili su se titulom najboljeg mladog benda Ha|Ge|eF-a, proslavili se energičnim nastupima na svim relevantnim pozornicama u Hrvatskoj i odradili zapaženu regionalnu festivalsku turneju.

Osnovani su 2016. godine u današnjem sastavu – Ana Jelić (bas), Filip Riđički (vokal), Vanja Senčar (gitara) i Pavle Gulić (bubanj). Ove godine izdaju album prvijenac Smiješ zaurlat (Classic Records) koji se može pohvaliti singlovima koji se ne skidaju s radijskih i kućnih playlista. Bend trenutno radi na novom materijalu, a neke nove stvari premijerno su odsvirali pred publikom kina Kinoteka.

Foto: Lika Kolorado
Foto: Lika Kolorado

Ovim koncertom zapravo zaokružujemo prvi album i okrećemo se novim stvarima. Drugi album je napola gotov, ali te pjesme nisu nikada odsvirane pred ljudima – sada su zglancane i jako se veselim reakcijama. Kada mlatiš po pjesmama predugo izgubiš svu subjektivnost, ne znaš više što valja, a što bi šiknuo kroz žaluzine. Sada idu pred ljude, držimo fige. Oko pet, šest novih pjesama čuvamo za 17. studeni – koja preživi, pričat’ će. Jedna od njih je prva singlica s druge ploče, no prije nje reizdajemo pjesmu Kralj koja je već godinu i pol vani, ali nekako osjećamo da smo joj dužni dati više vjetra u leđa. A i nikad nismo svirali u kinu. Dobar filing. Nekako filmski. “ – izjavio je Filip Riđički povodom nastupa u Kinoteci.

Deveto izdanje posvećeno istraživanju glazbe i zvuka obilježila je Isabel, a događanje je održano 27. i 28. prosinca 2018. godine kao skriveni i nenajavljeni projekt.

“Moja ideja bila je predstaviti u lik pod nazivom” KOJEJA”, potpuno obučen u krinolinu iz XVIII. stoljeća,  svirajući Bachove sonate i partite za solo violinu, kao da je to automatizacija tog istog razdoblja kada su stvoreni (usp. Vaucanson, ili Jacquet-Drozove).
To je zahtijevalo potpuno obnavljanje tehničkog i estetskog pristupa ovog monumentalnog opusa naše zapadne kulture. Projekt se ponudio ovom mjestu i njegovoj potencijalnoj javnosti kao iznenađujući dar u vrijeme Adventa“.

Foto: Isabel
Foto: Isabel, by Tomislav Sporiš

Prvo izdanje FonoKinoteke u 2019. godini održalo se 22. veljače, a ugostili smo J. R. Augusta, jednog od najzanimljivijih predstavnika domaće glazbene scene. Ovaj osebujan mladi umjetnik, skladatelj, kantautor i multiinstrumentalist privukao je pažnju kad ga je nakon objavljivanja pjesme Man with the Magnificent Mind 2014. godine primijetio Coldplay uvrstivši ga listu talentiranih glazbenika.

Man with the Magnificent Mind bio je ujedno i prvi dio njegovog konceptualnog projekta, kvadrilogije pod nazivom Change of Seasons, a danas iza sebe ima pet EP izdanja: uz Change of Seasons, u zadnje četiri godine izdao je Tea Party With Mr. Death.
Njegovu glazbu prodornog, enigmatičnog stila nemoguće je žanrovski odrediti, a utjecaji iz raznih stvaralačkih faza, od djela E. A. Poea i H. Hessea, biblijskih motiva, bajki i priča te glazbe 20 i 30-ih godina, gotovo su opipljivi u svakoj pjesmi.

Live nastupi su mu dojmljivi i atmosferični, a ovoga puta svoj će repertoar s obiljem raskošnih pjesama, prepunih vokalnih harmonija, zaraznih ritmova i tekstova J. R. August izvesti u društvu Zbora dvanestorice i pratećeg benda. U kinu Kinoteka zagrebačka publika imati će ujedno i priliku premijerno poslušati materijale s njegovog 6. po redu EP-ja Dangerous Waters čiji je izlazak najavljen za proljeće 2019.

photo credit - Luka Smuk (J.R. August promo)
photo credit – Luka Smuk (J.R. August promo)

U suradnji s Menartom i FonoKinotekom, glazbenim programom kina Kinoteka, Andreja, Rundek & Ekipa „Ftičeki“, 23. ožujka zagrebačkoj su publici predstavili aktualni studijski album „Mura Mura“.

 Rundek je glazbeni producent projekta “Mura Mura”, kojega je inicirala Sanda Hržić, a Darko je preuzeo obavezu da orijentira rad u studiju, sluša i predloži ‘ključeve’ za pristup pojedinim pjesmama. Na protekloj Rundekovoj turneji “Apocalypso NOW”, koju je režirala Sanda, novookupljena prateća grupa Ekipa pokazala je izuzetnu kreativnost, svježu energiju i zajedništvo. Sanda je, kao veliki Andrejin poštovalac, osjetila da bi zagrebačka pjevačica, trubačica i performerka s Darkom i Ekipom mogla konačno ostvariti san da otpjeva i snimi 12 najdražih međimurskih pjesama.

„Ftičeki“ iza sebe imaju objavljena dva singl; Dolinom se šetala“ i „Mura Mura“, a 23.ožujka s početkom u 21 sat u kinu Kinoteka, zagrebačkoj su publici donijeli pravi međimurski zvuk i predstavili i ostalih 10 pjesama s novog albuma.

 Članovi benda su: Andreja Kurelec Košavić (vokal), Darko Rundek (gitara/bas), Igor Pavlica (truba), Silvio Bočić (bubnjevi/gitara), Ana Kovačić (saksofon), Roko Crnić (kontrabas), Miro Manojlović (vibrafon/udaraljke) te Nataša Radušić (mandolina) i Marko First (violina) iz grupe Cinkuši.

Ekipa „Ftičeka“ za najavu koncerta u kinu Kinoteka poručuju: „Album Mura Mura je ispao opasno dobar, a mi jedva čekamo svoju muziku i koncertno podijeliti s vama. Zato dođite 23.ožujka u kino Kinoteka i uživajte u onom što vidite i čujete, jer mi smo ponosni na ovaj uradak.“

Sljedeće izdanje FonoKinoteke, glazbenog programa kina Kinoteka, koje se održalo 27. travnja ugostili smo legendu hrvatske zabavne i jazz-glazbe, Jimmyja Stanića. Ovaj neumorni 90-godišnjak čista glasa i zadivljujuće energije sinonim je za glazbu čija vrijednost ne blijedi, a u novije vrijeme sve ga više otkriva i mlađa publika.

Nastupi Jimmyja Stanića jedinstveni su zbog vrhunske interpretacije jazz-standarda i evergreena, ali i zbog ležernih i duhovitih intermezza koji pridonose izvrsnoj atmosferi stand-upa i klupske zabave.

Jimmy na koncertima izvodi i već pomalo zaboravljene šlagere sa zagrebačkim štihom, a na pozornici mu se nerijetko pridružuje supruga Barbara s kojom u duetu izvodi popularne glazbene brojeve ‘Kobila Suzy’, ‘Kauboj Jimmy’ i ‘Dimnjačar’.

Na pozornici kina Kinoteka Jimmy Stanić nastupio je u pratnji četverolista vrsnih instrumentalista Sexy Boys, koji čine pijanist Julije Njikoš, gitarist Mario Igrec, kontrabasist Mladen Baraković i bubnjar Josip Cvitanović.

Jimmy Stanić promo
Jimmy Stanić promo

U jesenskom izdanju FonoKinoteke 12. listopada u kinu Kinoteka imali smo prilike gledati karizmatičnu i bezvremensku glazbenicu Zdenku Kovačiček koja je izvela najveće hitove sa svog bogatog repertoara, uključujući i pjesme s novog albuma.

Na vrhu hrvatske glazbene scene nalazi se već 60 godina, a ostvaruje i zapaženu  međunarodnu karijeru. Nazivaju ju najboljom jazz-rock vokalisticom, vrhunskom izvođačicom bluesa, kao i prvom damom jazza. Poznata je po jedinstvenom vokalu, svestranom pristupu glazbi, energičnim nastupima, zanimljivim interpretacijama i majstorskim improvizacijama.

Status glazbenice ispred svog vremena potvrđuje reizdanje njezinog prvog albuma iz 1978., jednostavno nazvanog “Zdenka Kovačiček”, koji se pod epitetom “rijetke i iznimne ploče” sada može pronaći i u svjetskim vinyl shopovima. Njezine pjesme iz razdoblja 70-ih i 80-ih godina nanovo bivaju otkrivene i korištene u novim kontekstima, a stižu i do svjetskih modnih pista – “Elektru” sa spomenutog albuma Karl Lagerfeld je odabrao kao glazbenu kulisu za Chanelovu reviju u Parizu. Tu su i nove domaće obrade popularnih pjesama “Frka” i “Mali crni brat” s njezinih ranih izdanja.

Bogatu solističku karijeru gradi po povratku u Hrvatsku 70-ih vješto plivajući u rock, blues, soul i jazz vodama, uz povremene susrete s kazalištem, njezinom drugom ljubavi. Najveći uspjeh u tom polju ostvaruje mjuziklima “S ljubavlju, Janis” i “Ella i Marilyn”. Za potonji je ujedno bila i nominirana za Nagradu hrvatskog glumišta. Trenutno priprema novi album, s kojeg su singlovi “Jutarnja frka” i “Pozitivan primjerak” već osvojili radijske etere.

Zdenka Kovačiček promo
Zdenka Kovačiček promo

U sklopu glazbenog programa FonoKinoteka, u subotu, 30. studenog kino Kinoteka ugostila je umjetnički projekt glazbenika i slikara Vedrana Ružića – Spiritual Market – koji se sastoji od jazz koncerta Vedran Ružić kvarteta i projekcije art filma u režiji Ire Tomčić i Johna Kadruma.

Na koncertnom nastupu u kinu Kinoteka Vedran Ružić s kvartetom izvodio je skladbe s Porinom nagrađenog autorskog jazz albuma, uz paralelno prikazivanje art filma koji tematski i vremenski prati cijeli album. Oboje, i jazz album i film, inspirirani su zapisima putovanja Marka Pola na Dalekom istoku. Album tako prati Polov put od Venecije do Kine i objedinjuje pet autorskih kompozicija, kasnosrednjovjekovni motet i tradicionalnu mongolsku skladbu u novim aranžmanima. Kod filma je pak riječ o apstraktnom prikazu putovanja Marka Pola u kojem se isprepliću sadašnjost i prošlost, kao i stvarne i izmišljene ličnosti. Tako se uz Kineski zid, Kublaj Kana, Derviša i samog Marka Pola kroz cijeli film pojavljuju motivi imigranata, ratova za naftu, medijske propagande, klimatskih promjena, kao i nekih unutarnjih borbi samih autora poput skepticizma u biranju novih puteva i optimističnih ili pesimističnih pogleda na svijet.

Upravo posebnost pristupa i činjenica da je film nastao na temelju glazbe, a ne obratno, čine ga jedinstvenim, a autori ga nazivaju prvim hrvatskim jazz filmom. Projekt je dosad predstavljen u brojnim kino dvoranama, galerijama i na jazz festivalima diljem Hrvatske, kao i u Sloveniji te Austriji.

Uz Vedrana Ružića na kontrabasu, nastupili su Adriano Bernobić na bubnjevima, Pavle Miljenović na gitari i Mario Bočić na saksofonu.

Foto: Spiritual Market, izvor: Ira & John
Foto: Spiritual Market, izvor: Ira & John

U 2020. godini prvo izdanje Fonokinoteke, održalo se 22. veljače i ugostilo je Filmmusicorkestar, zagrebačku glazbenu atrakciju poznatu po nezaboravnim interpretacijama klasika filmske glazbe. Na koncertu u kinu Kinoteka Filmmusicorkestar je predstavio svoj bogati repertoar koji uključuje najveće hitove s velikog platna u jazzy, swing, bossa nova, blues i sevdah aranžerskom ruhu.

Tko pjeva zlo ne misli, Samo jednom se ljubi, Balkan Express, Skupljači perja, Porgy & Bess ili pak Kum, Lovac na jelene i Kosa samo su neki od nagrađivanih filmova koji će ostati upamćeni i po svojim bezvremenskim melodijama. Filmmusicorkestar ih publici predstavlja na posve nov i originalan način, zbog čega njihovi koncerti nerijetko podsjećaju na fino uštimane tulume.

Vokalne bravure Elme Burnić, gitarističke minijature Željena Klašterke, te duhovita ritam-sekcija koju čine Tihomir Novak na kontrabasu i Admir Ćulumarević na ritam gitari donijeli su Filmmusicorkestru brojne pohvale glazbene kritike i kolega, te naklonost publike koja im se uvijek iznova vraća.

Iza Filmmusicorkestra više je od 150 nastupa diljem Hrvatske, regije i Europe te autorski prvijenac “Evo muzike, traži se redatelj” iz 2018. godine.

Nastup u zagrebačkom kinu Kinoteka obilježio se početak turneje pod nazivom 6 Kinoteka Tour 2020, na kojoj će nastupiti u kinotekama glavnih regionalnih centara, u Zagrebu, Ljubljani, Beogradu, Sarajevu, Podgorici i Skopju.

FonoKinoteka je glazbeni program kina Kinoteka koji predstavlja zanimljive glazbenike, izvođače i auto

Koncert grupe BOA II bio je zakazan za 21. ožujka 2020. Odgođen je svega nekoliko dana prije planiranog termina održavanja zbog pandemije virusa COVID 19

 

Najava programa glasila je ovako:

Novo izdanje FonoKinoteke, glazbenog programa kina Kinoteka ugostit će 21. ožujka zagrebački art rock sastav Boa II koji slijedi glazbenu priču Boe iz 80-ih.

Grupa Boa bila je jedinstvena pojava na domaćem glazbenom nebu koja je od svojih početaka oduševljavala prepoznatljivim, posve drugačijim zvukom i stilom. S koncertnim aktivnostima počinje početkom 1980-ih, a u jeku novog vala privlači pažnju publike i kritike svojim posve drugačijim zvukom na razmeđi art rocka i novog romantizma u kojem su bili prepoznatljivi utjecaji sastava Yes, King Crimson, Genesis i Roxy Music te Petera Gabriela i Davida Bowieja, kojemu su 1990. bili predgrupa pred više od 50 tisuća gledatelja na maksimirskom stadionu. Godine 2017. dolazi do prekida suradnje među osnivačima sastava – Slavkom Remenarićem (gitara) i Mladenom Puljizom (vokal) te Boa II, predvođena Puljizom i Zvonimirom Bučevićem, nastavlja glazbeni put koji je utabao raniji postav. Godine 2018. snimaju album Boa II na kojem okupljaju i nove članove benda.

Bend trenutno u studiju priprema dva nova singla, a na koncertu u kinu Kinoteka publiku očekuju izvedbe poznatih pjesama – Tako lijepa, Svi tvoji poljupci, Stup od soli, Milion i Govor tijela, upakiranih u novo instrumentalno ruho i aranžmane, ali i premijera novog singla.

„Posebno nam je zadovoljstvo ovaj ‘obljetnički’ koncert svirati na mjestu koje smo kao mladi pripadnici kulturne scene Zagreba redovito posjećivali i susretali se sa vrhunskim filmovima koji su značajno utjecali na naše formiranje kao osoba. Kinoteka je bila i mjesto druženja gdje se dobar dio Kavkaza i Zvečke znao preseliti u večernjim satima. I bila je jedan poticajni kružok gdje su se ispreplitali i glazbenici i glumci i dizajneri, sportaši i cijela novovalna generacija. Stoga nam je veliko zadovoljstvo u ovome prostoru odsvirati presjek našeg dosadašnjeg rada kao i premijerno predstaviti nove pjesme na kojima radimo. Uz Buča, Šolca i Mladena kao djecu novog vala, predstavljamo i vrhunske mlade glazbenike koji su odnedavno članovi benda – Patriciju, Luku i Elvisa pa ćete u kinu Kinoteka moći svjedočiti novoj kemiji iskustva i mladosti.“ – Mladen Puljiz

Članovima stare postave: Mladenu Puljizu (vokal) i Zvonimiru Bučeviću (bas gitara) na pozornici kina Kinoteka pridružit će se Dražen Scholz (bubanj) te novi, redom vrhunski mladi glazbenici: Elvis Sršen (klavijature), Patricia Gašparini (vokal) i Luka Banić (gitara).

 

Koncert Elvis Stanić kvinteta bio je zakazan za 18.04.2020. no zbog pandemije koronavirusa koncert smo morali odgoditi.

 

­­­­­­­­­­­­­­­

 

 

19.12.2020. u 19.30 sati održan program Plan za bijeg, ciklus malih radiofonskih izvedbi

 

Održani programi:

  1. Radiowalk KINO ZA MISLI
  2. KONCERT Nine Bajsić uz pratnju Jasmine Bojić i Vida Hribara
  3. radiofonska predstava: BAJSOVE VRPCE

 

RADIOWALK: KINO ZA MISLI – intimni radio u hodu + koncert Nina Bajsić trio

Jedan od njemačkih izraza za dokumentarnu radio-dramu je Kopfkino. Kopf znači glava, a Kino je kino, no možda bi se taj izraz elegantnije moglo prevesti kao: kino za misli. Ove jeseni i zime intenzivno stvaramo formate soundwalka tj. zvučne šetnje prilagođene našoj radioteatarskoj praksi pa smo ih zato i nazvali radijem u hodu, odnosno radiowalkom:

“Dolac spava” (Perforacije, Zagreb); “Carevo novo uho” (Zoom festival, Rijeka);

“Kino za misli” (Plan za bijeg, Zagreb)

Različiti tematski i prostorno, povezuje ih ideja radija za usamljene šetače, radija koji vam tiho govori na uho, čita vam misli, emitira kraća radiofonska djela i pomaže da grad vidite drugim očima i ušima koketirajući pritom s Calvinovim Nevidljivim gradovima. Oni koji su s nama već šetali, znaju da svaki radiowalk ima i neke elemente izvedbe uživo.

Tako će biti i ovog puta, samo što vas naši glazbenici neće dočekivati putem nego će vas čekati u ugrijanoj dvorani kina Kinoteka. Nina Bajsić, uz pratnju Jasmine Bojić i Vida Hribara nam samo za ovu priliku, osim autorskih pjesama, izvodi i neke pjesme iz radiodrama i filmova.

Za radiowalk ponijeti obavezno svoj mobitel i slušalice.

Autorica: Pavlica Bajsić Brazzoduro

Suradnici: Sven Medvešek, Dino Brazzoduro, Nenad Marić

BAJSOVE VRPCE – radiofonska mala izvedba

 

BAJSOVE VRPCE autorska su posveta radu Zvonimira Bajsića sastavljena od fragmenata njegovih dramskih tekstova i radiodramskih i dokumentarnih emisija, put u visoku planinu prekrivenu dubokim, mekim snijegom. VRPCE su put od dramske riječi do originalnog zvuka

i naposljetku, do tišine, put kojim je u svom stvaralaštvu prošao Zvonimir Bajsić.

Beckettov Krapp koji sluša svoj glas iz prošlosti na magnetofonu u Posljednjoj vrpci i Bajsićev Janus koji u svojoj posljednjoj radio-drami, Slikama iz života jednog radio-dramaturga, zamišlja pokusni radio-program budućnosti, čine nam se tek korak udaljeni jedan od drugoga.

Na BAJSOVIM VRPCAMA bilježimo tipične junake njegovih drama, male ljude koji žele preko crte, koji u svojim stanovima i dvorištima traže i stvaraju prostore slobode i unutarnje pobune, i supostaviti im njihov dokumentarni materijal – grad u minutama prije spavanja, glazbenika koji se vraća s koncerta, pogrebe i rodilišta – jednom riječju, život.

BAJSOVE VRPCE još su jedan pokušaj prijenosa, ili možda bolje reći, povezivanja dvaju medija – kazališta i radija. Ako je kazalištem u zadnjim desetljećima toliko dominirala slika,

možemo li tragati za kazalištem (autentičnog) zvuka? BAJSOVE VRPCE spoj su i dramskog i dokumentarnog iskaza koji u slučaju Bajsa stoje mnogo bliže nego što nam se to inače čini.

Ponoć je. Nikad takve tišine. Zemlja bi mogla biti nenastanjena.

Posljednje su to riječi koje se čuju na Krappovoj posljednjoj vrpci u Beckettovoj istoimenoj drami. Manje je poznato da je upravo tu monodramu na daskama Javnog dramskog studija Radija Zagreb, smještenog u prostoru tadašnjeg Zagrebačkog dramskog kazališta (današnje Gavelle), prvi u Hrvatskoj postavio Zvonimir Bajsić, radijski autor, pisac, redatelj i prevoditelj čiji je materijal stvaranja bila upravo ta tišina, kojoj je posvetio neke od najljepših minuta i rečenica svoga rada.

Tekstovi: Zvonimir Bajsić

Redatelj: Hrvoje Korbar

Dramaturgija: Pavlica Bajsić Brazzoduro

Glazba: Maro Market

Izvođači: Bajs/Krapp: Sven Medvešek

Pijanist: Maro Market

Zvučni zapisi: Dino Brazzoduro

Produkcija: RadioTeatar i Multimedijalna koliba